برنامه استراتژیک بیمارستان بیمارستان امام رضا(ع)

ارزش های استراتژیک

- حفظ کرامت انسانی

- احترام به حقوق کاربران

- برقراری عدالت در ارائه خدمات

- پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت اخلاق حرفه ای در ارائه خدمات

- پایبندی به اصول اخلاق در پژوهش

- همکاری گروهی و مشورت در تصمیم گیری ها و اجرای تصمیمات

- مهارت، تخصص و خلاقیت در ارائه خدمات

- ارائه خدمت با رعایت نظم و آراستگی

- تلاش در راستای بهره وری در تمامی فرایندها

- تلاش در راستای ارتقاء دانش و مهارت کارکنان و کاربران

- نوآوری در ارائه خدمات

- صداقت در ارائه خدمات

کاربران و ذینفعان

ذینفعان داخلی کتابخانه:

اعضای هیات علمی گروههای آموزشی مستقر در بیمارستان

دانشجویان

پرسنل کادر درمان در رده های مختلف

مدیران و کارکنان بخش های اداری بیمارستان

بیماران بستری و همراهان ایشان

ذینفعان خارجی کتابخانه:

اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه

پرسنل شاغل به خدمت در دانشگاه در رده های مختلف

عوامل داخلی و خارجی (SWOT)

نقاط قوت (Strengths):

- وجود نیروی متخصص در کتابخانه

- وجود نیروی تمام وقت در کتابخانه

- وجود وب سایت بروز و کارآمد

- وجود اینترنت با سرعت و پهنای باند مناسب

- وجود مجموعه منابع کتابخانه ای تخصصی و فوق تخصصی بویژه متناسب با نیاز گروههای آموزشی فعال در بیمارستان

- همکاری و تعامل مناسب اعضای هیات علمی، دانشجویان و سایر کاربران با کارکنان کتابخانه

- وجود پایگاه عرضه اطلاعات

- دسترسی مناسب به منابع الکترونیک و پایگاههای اطلاعاتی

نقاط ضعف (Weaknesses):

- کمبود تجهیزات اعم از سیستم های کامپیوتری

- کمبود بودجه جهت تامین منابع و رفع نیازمندی های کتابخانه

- پایین بودن سطح سواد اطلاعاتی کاربران کتابخانه

- آشنایی ناکافی کتابداران و کاربران با «پزشکی مبتنی بر شواهد» در نظام آموزشی دانشگاه

- نبود ساختار مناسب جهت بهره گیری از کتابداران به عنوان کتابدار بالینی

فرصت ها (Opportunities):

- تعامل سازنده با مدیریت ارشد بیمارستان

- تعامل سازنده با کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه های دانشگاه

- فراگیر بودن استفاده از خدمات مجازی در جامعه هدف

- رشد روزافزون آموزش مجازی و فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی

- آموزش مستمر ضمن خدمت کارکنان

- استقبال کاربران از منابع الکترونیک کتابخانه ای

تهدیدها (Threats):

- تاثیر منفی افت ارزش پول ملی بر افزایش قیمت کتاب، سیستم های کامپیوتری و تجهیزات کتابخانه ای

- عدم استخدام و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

- وجود دیدگاه سنتی سیستم مدیریتی نسبت به کتابخانه و کتابداران

- شناخت ناکافی مدیران سطوح مختلف مسئولین دانشگاه از توانایی های کتابداران و نقش و جایگاه کتابخانه در توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی

- شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن ارائه خدمت حضوری در کتابخانه ها

- نبود همکاری بین کتابخانه ای موثر در بین کتابخانه های دانشگاهی جهت ارائه خدمات و اشتراک منابع

- کمرنگ بودن سیاست های تشویقی سازمانی در تقویت انگیزش کتابداران جهت ارتقاء وضعیت موجود