ارزش های استراتژیک
- حفظ کرامت انسانی
- احترام به حقوق کاربران
- برقراری عدالت در ارائه خدمات
- پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت اخلاق حرفه ای در ارائه خدمات
- پایبندی به اصول اخلاق در پژوهش
- همکاری گروهی و مشورت در تصمیم گیری ها و اجرای تصمیمات
- مهارت، تخصص و خلاقیت در ارائه خدمات
- ارائه خدمت با رعایت نظم و آراستگی
- تلاش در راستای بهره وری در تمامی فرایندها
- تلاش در راستای ارتقاء دانش و مهارت کارکنان و کاربران
- نوآوری در ارائه خدمات
- صداقت در ارائه خدمات
کاربران و ذینفعان
ذینفعان داخلی کتابخانه:
اعضای هیات علمی گروههای آموزشی مستقر در بیمارستان
دانشجویان
پرسنل کادر درمان در رده های مختلف
مدیران و کارکنان بخش های اداری بیمارستان
بیماران بستری و همراهان ایشان
ذینفعان خارجی کتابخانه:
اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه
دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه
پرسنل شاغل به خدمت در دانشگاه در رده های مختلف
عوامل داخلی و خارجی (SWOT)
نقاط قوت (Strengths):
- وجود نیروی متخصص در کتابخانه
- وجود نیروی تمام وقت در کتابخانه
- وجود وب سایت بروز و کارآمد
- وجود اینترنت با سرعت و پهنای باند مناسب
- وجود مجموعه منابع کتابخانه ای تخصصی و فوق تخصصی بویژه متناسب با نیاز گروههای آموزشی فعال در بیمارستان
- همکاری و تعامل مناسب اعضای هیات علمی، دانشجویان و سایر کاربران با کارکنان کتابخانه
- وجود پایگاه عرضه اطلاعات
- دسترسی مناسب به منابع الکترونیک و پایگاههای اطلاعاتی
نقاط ضعف (Weaknesses):
- کمبود تجهیزات اعم از سیستم های کامپیوتری
- کمبود بودجه جهت تامین منابع و رفع نیازمندی های کتابخانه
- پایین بودن سطح سواد اطلاعاتی کاربران کتابخانه
- آشنایی ناکافی کتابداران و کاربران با «پزشکی مبتنی بر شواهد» در نظام آموزشی دانشگاه
- نبود ساختار مناسب جهت بهره گیری از کتابداران به عنوان کتابدار بالینی
فرصت ها (Opportunities):
- تعامل سازنده با مدیریت ارشد بیمارستان
- تعامل سازنده با کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه های دانشگاه
- فراگیر بودن استفاده از خدمات مجازی در جامعه هدف
- رشد روزافزون آموزش مجازی و فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی
- آموزش مستمر ضمن خدمت کارکنان
- استقبال کاربران از منابع الکترونیک کتابخانه ای
تهدیدها (Threats):
- تاثیر منفی افت ارزش پول ملی بر افزایش قیمت کتاب، سیستم های کامپیوتری و تجهیزات کتابخانه ای
- عدم استخدام و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
- وجود دیدگاه سنتی سیستم مدیریتی نسبت به کتابخانه و کتابداران
- شناخت ناکافی مدیران سطوح مختلف مسئولین دانشگاه از توانایی های کتابداران و نقش و جایگاه کتابخانه در توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
- شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن ارائه خدمت حضوری در کتابخانه ها
- نبود همکاری بین کتابخانه ای موثر در بین کتابخانه های دانشگاهی جهت ارائه خدمات و اشتراک منابع
- کمرنگ بودن سیاست های تشویقی سازمانی در تقویت انگیزش کتابداران جهت ارتقاء وضعیت موجود